Gerichte werving

klantcase Human Care

Home » Klantcases » Klantcase Human Care

De kracht van effectieve recruitment

Primatch Partner Tjalien heeft met Human Care Group effectief en efficient nieuwe collega’s geworven. Het resultaat was niet één, maar twee gedreven en ervaren Til & Transfer specialisten. Zo kan Human Care Group verder groeien!

Onze relatie

Human Care Group levert loophulpmiddelen, producten voor het veilig hanteren van patiënten, bedden voor de gezondheidszorg, medische apparatuur en meubilair. Klanten zijn zorgverleners in de thuiszorg, institutionele zorg, distributeurs en eindgebruikers. Met Zweedse roots zorgt Human Care er sinds 1993 voor dat hun focus puur is: continue innovatie, uitstekende kwaliteit en bruikbaarheid in alle producten.

Doelgroep bereiken

Door de groei van Human Care was er een behoefte aan een nieuwe ‘Til & Transfer adviseur / specialist’ met al enige jaren ervaring. Door Human Care waren al verschillende acties uitgezet; de vacature was geplaatst op de eigen website en op een vacaturebank, maar de reacties bleven uit. Hoe kan de specialist worden bereikt die zelf niet actief op zoek is naar een baan?

Optimalisatie recruitmentproces

Primatch HR Groep helpt onder andere bij het aanspreken van de latent werkzoekende, om als werkgever onder de aandacht te komen.

Hoe we dat hebben bereikt?

Op basis van informatie uit eerdere samenwerking en een interview met de salesmanager hebben we de rol en werkzaamheden scherp gekregen en weten we wie er goed past in het team. Daarop hebben we de vacaturetekst aangepast en is de campagne opgezet. Deze bestaat deels uit betaalde posts op de vacaturebanken Indeed en Intermediair en deels uit een social advertising campagne op Facebook/Instagram en LinkedIn.

De functietitel hebben we op basis van de analyse aangepast naar ‘Ergonomisch Adviseur Mobiliteitsmiddelen’, waardoor de vacature online beter gevonden werd door de actief zoekende doelgroep en latent zoekenden meer aanspreekt.

De campagne hebben we als volgt ingezet:

HOERA, NIET 1 MAAR 2 NIEUWE COLLEGA’S!

Kanalen: Facebook, Linkedin en Indeed. Het grootste bereik hadden we op Facebook met:

 

  • 44.944 views.
  • 2.245 clicks
  • 9 sollicitaties
  • 5 gesprekken met kandidaten
  • 3 geschikte kandidaten
  • 2 nieuwe collega’s aangenomen

Campagne die is opgezet, heeft echt het verschil gemaakt. Veel reacties van kandidaten. Je merkt echt het verschil in content, het inzetten van beeldmateriaal, vacatureteksten en de wijze van het inzetten van social media.

Yvonne van der Heide

Salesmanager, Human Care

Wij toveren geen kandidaat uit de hoge hoed,
maar wij helpen jou om de juiste personen
op de juiste manier te bereiken, te werven,
te beoordelen en te selecteren.