Duidelijk wervingsplan

klantcase Ferdinand Interieurbouw

Home » Klantcases » Klantcase Ferdinand Interieurbouw

Goede match met het zoekprofiel

Primatch Partner Marcel heeft bij Ferdinand Interieurbouw het recruitmentproces uit handen genomen. Van een doelgroepgerichte vacaturetekst opstellen tot het eerste contact met de kandidaten. Met succes: 10 interessante kandidaten, 5 sollicitanten op gesprek en uiteindelijk 1 aanname.

Instroom interieurbouwer

Ferdinand Interieurbouw uit Wijchen is een gerenommeerde interieurbouwer. Er worden interieurs gemaakt voor bedrijven en particulieren, met name in het hogere segment. Daarbij wordt regelmatig met vooraanstaande (binnenhuis) architecten samengewerkt. Om de groei ook de komende jaren te kunnen realiseren is er behoefte aan instroom van een ervaren Interieurbouwer-Monteur.

Het contact met Sjoerd van Rossen, directeur van Ferdinand Interieurbouw, kwam tot stand op aanraden van een zakenrelatie die al eerder met succes de samenwerking met Primatch HR Groep heeft gezocht. De afspraak was snel gemaakt, de behoefte duidelijk in kaart gebracht en niet te vergeten: de persoonlijk klik met Primatch Partner Marcel was er meteen.

Duidelijk wervingsplan

Sjoerd maakte duidelijk dat hij het razend druk heeft en weinig tijd om een actieve rol in het proces te spelen. Door te investeren in een geode voorbereiding en een gestructureerd wervingsplan hoefde Sjoerd hier verder niet naar om te kijken.

Goede voorbereiding

Via een uitgebreid interview werd de juiste informatie verzameld over de vacature, het gewenste niveau en de benodigde ervaring. Er werd uitvoerig gesproken over de cultuur en sfeer binnen de organisatie, wat het werk zo leuk maakt en wat aandachtspunten zijn. Zo kan een positief en realistisch beeld van de vacature en de organisatie opgesteld worden.

Vaart in het proces

Door recruitmentsoftware TOOL2MATCH te integreren op de website kon de vacature snel online. Bovendien was het hierdoor mogelijk om het sollicitatieproces zo laagdrempelig mogelijk te maken. Kandidaten hoefden alleen voor- en achternaam, telefoonnummer en mailadres in te vullen en konden ook via WhatsApp reageren. De vacature werd uitgezet op een aantal jobboards en via relevante social media werd de doelgroep gericht aangesproken. Gecombineerd met het inzetten van het actief benaderen van kandidaten via cv-databases en een LinkedIn Recruiterseat kwam de kandidatenstroom al snel op gang. Door heel snel te reageren en vaart in het proces te houden wisten zowel kandidaten als Ferdinand Interieurbouw al binnen een paar dagen of het wel of niet positief was en wat het vervolg.

Van 10 kandidaten naar 1 collega

Dit heeft geleid tot 10 kandidaten, die in eerste instantie telefonisch zijn gesproken. daarvan zijn er uiteindelijk 5 op gesprek gekomen. Aan 2 kandidaten is een voorstel gedaan en uiteindelijk is er 1 nieuwe collega aangenomen.

  • 10.000+ weergaven op jobboards en social media
  • 1400 bezoekers op vacature
  • 8 spontane sollicitaties
  • 5 sollicitaties door proactieve benadering
  • 5 gesprekken met kandidaten
  • 2 voorstellen aan kandidaten
  • 1 nieuwe collega 

Onze ervaring met Marcel is als zeer prettig ervaren en heeft ons ontzorgt met het zoeken naar een nieuwe collega. Zo konden wij ons blijven focussen op ons eigen werk en in tussen deed Marcel de voorselectie en het eerste contact met de kandidaat. Als bleek dat dit een serieuze kandidaat kon zijn voor ons zoekprofiel wat wij opgegeven hadden, werd er contact opgenomen zodat we mee konden kijken en na overleg met ons werd er dan een afspraak ingepland. Ook bij de gesprekken is Marcel betrokken geweest en stelde de juiste vragen.

Sjoerd Rossen

Directeur, Ferdinand Interieurbouw

Wij toveren geen kandidaat uit de hoge hoed,
maar wij helpen jou om de juiste personen
op de juiste manier te bereiken, te werven,
te beoordelen en te selecteren.