blijf op de hoogte

blog

Recruitment is geen marketing: het is de waarheid

Recruitment is geen marketing: het is de waarheid

Een Franse bistro inrichten als Chinees-Indisch restaurant en dan ook nog de menukaart in dollars aanbieden. Serieus? Wie komt voor vers brood, mosselen, escargots en een goed glas wijn verwacht géén babipangang, kroepoek en koe loe yuk. Zo werkt het ook in recruitment.

Lees meer
Meer sollicitanten? De 5 meest voorkomende denkfouten!

Meer sollicitanten? De 5 meest voorkomende denkfouten!

In dit artikel deel ik de 5 denkfouten die ik het vaakst tegenkom. Niet om met het vingertje te wijzen, maar om bewustzijn te creëren. We zijn tenslotte allemaal mensen, met onze imperfecties. En laat je organisatie nou vooral uit mensen bestaan 😉

Lees meer
Waarom HR een plek aan de directietafel verdient

Waarom HR een plek aan de directietafel verdient

HR verdient een vaste plek aan de directietafel omdat succesvolle groei, innovatie en continuïteit begint bij mensen, en dus bij strategisch recruitment. Wie echt wil bouwen aan de toekomst, betrekt HR vanaf het eerste moment bij de strategie.

Lees meer
Leeftijdsdiscriminatie: toch niet meer van deze tijd?

Leeftijdsdiscriminatie: toch niet meer van deze tijd?

Het idee dat leeftijdsdiscriminatie een rol speelt tijdens het selectieproces lijkt in 2025 niet meer relevant. Toch blijkt het in de praktijk nog vaak voor te komen. Vooral het stellen van een leeftijdsgrens leidt ertoe dat (recruitment)bureaus regelmatig gevraagd worden om hieraan mee te werken.

Lees meer
Slim werven in Twente: zo trek je in 2025 de juiste mensen aan

Slim werven in Twente: zo trek je in 2025 de juiste mensen aan

Mijn doel is om bedrijven in Twente te helpen groeien door niet harder, maar slimmer te werven. Dat wordt niet makkelijker. De arbeidsmarkt blijft krap, vergrijzing zet door en digitalisering verandert de spelregels. Hoe zorg je ervoor dat je als Twents MKB-bedrijf wél de juiste mensen aantrekt en vasthoudt?

Lees meer
Recruitment als een huis (gepubliceerd op Frankwatching.com)

Recruitment als een huis (gepubliceerd op Frankwatching.com)

Aannemers en recruiters hebben meer met elkaar gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken. Het inrichten van recruitmentprocessen lijkt namelijk verrassend veel op het proces van het (ver)bouwen van een huis. Beide beginnen met het leggen van een stevig fundament.

Lees meer
Generatie Z op de arbeidsmarkt: uitdaging of kans?

Generatie Z op de arbeidsmarkt: uitdaging of kans?

Als werkgever of HR heb je het vast wel eens meegemaakt: een sollicitant, net afgestudeerd, begint meteen over een torenhoog salaris. Voordat je gefrustreerd raakt, laten we eens kijken hoe we deze nieuwe generatie kunnen begrijpen en vooral hoe we ze kunnen binden en behouden.

Lees meer
Waarom ook jij moet starten met ontwikkelassessments

Waarom ook jij moet starten met ontwikkelassessments

Wil je dat jouw organisatie floreert en je medewerkers zich optimaal ontwikkelen? Ontwikkelassessments zijn een must voor iedere organisatie. In deze blog lees je waarom ook jouw organisatie moet starten met het afnemen van ontwikkelassessments bij collega’s!

Lees meer
Hoe zet je de charme van werken bij het MKB in?

Hoe zet je de charme van werken bij het MKB in?

Het is goed om je bewust te zijn van deze argumenten voor werkzoekenden om te kiezen voor een lokale, kleinschalige organisatie ten opzichte van een grote corporate. Door een sterk werkgeversmerk te bouwen, kun je deze voordelen inzetten om nieuwe medewerkers te werven.

Lees meer
De 7 Valkuilen van een Recruithon

De 7 Valkuilen van een Recruithon

Recruithons bieden een waardevolle mogelijkheid voor innovatie en verbetering in het wervingsproces. Echter, om succesvol te zijn, moeten deelnemers zich bewust zijn van de valkuilen of hier actief op gecoacht worden. Dit gaat iets vragen van de procesbegeleider. Voorbereiding is daarom essentieel.

Lees meer
De zin en onzin van Recruithons

De zin en onzin van Recruithons

In de wereld van werving en selectie zijn hackathons niet langer voorbehouden aan softwarehuizen en developers die het inzetten om software te programmeren of om tot radicale oplossingen te komen. Integendeel, “Recruithons” zijn the next big thing in recruitment land.

Lees meer
Bouw een sterk werkgeversmerk met 23plusone

Bouw een sterk werkgeversmerk met 23plusone

Bedrijfscultuur, kernwaarden, en de missie van jouw organisatie worden steeds bepalender. Primatch HR Groep maakt gebruik van de 23plusone-methode om kernwaarden te identificeren en te bouwen aan een krachtig werkgeversmerk.

Lees meer

OP DE HOOGTE BLIJVEN?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief met het laatste recruitment nieuws.

Nieuwsbrief

* verplichte velden

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

PS. Wij beloven je max. 1 keer per maand te e-mailen.