blijf op de hoogte
blog
Recruitment is geen marketing: het is de waarheid
Een Franse bistro inrichten als Chinees-Indisch restaurant en dan ook nog de menukaart in dollars aanbieden. Serieus? Wie komt voor vers brood, mosselen, escargots en een goed glas wijn verwacht géén babipangang, kroepoek en koe loe yuk. Zo werkt het ook in recruitment.
Meer sollicitanten? De 5 meest voorkomende denkfouten!
In dit artikel deel ik de 5 denkfouten die ik het vaakst tegenkom. Niet om met het vingertje te wijzen, maar om bewustzijn te creëren. We zijn tenslotte allemaal mensen, met onze imperfecties. En laat je organisatie nou vooral uit mensen bestaan 😉
Authentieke bedrijven verslaan de concurrentie op de arbeidsmarkt
Bedrijven die vandaag de dag het verschil maken, zijn niet per se de grootsten of degenen met de hoogste salarissen, het zijn de meest authentieke bedrijven. Authentiek werkgeverschap is geen trend, maar een noodzaak geworden om concurrentie op de arbeidsmarkt voor te blijven.
Waarom HR een plek aan de directietafel verdient
HR verdient een vaste plek aan de directietafel omdat succesvolle groei, innovatie en continuïteit begint bij mensen, en dus bij strategisch recruitment. Wie echt wil bouwen aan de toekomst, betrekt HR vanaf het eerste moment bij de strategie.
Leeftijdsdiscriminatie: toch niet meer van deze tijd?
Het idee dat leeftijdsdiscriminatie een rol speelt tijdens het selectieproces lijkt in 2025 niet meer relevant. Toch blijkt het in de praktijk nog vaak voor te komen. Vooral het stellen van een leeftijdsgrens leidt ertoe dat (recruitment)bureaus regelmatig gevraagd worden om hieraan mee te werken.
Slim werven in Twente: zo trek je in 2025 de juiste mensen aan
Mijn doel is om bedrijven in Twente te helpen groeien door niet harder, maar slimmer te werven. Dat wordt niet makkelijker. De arbeidsmarkt blijft krap, vergrijzing zet door en digitalisering verandert de spelregels. Hoe zorg je ervoor dat je als Twents MKB-bedrijf wél de juiste mensen aantrekt en vasthoudt?
Recruitment als een huis (gepubliceerd op Frankwatching.com)
Aannemers en recruiters hebben meer met elkaar gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken. Het inrichten van recruitmentprocessen lijkt namelijk verrassend veel op het proces van het (ver)bouwen van een huis. Beide beginnen met het leggen van een stevig fundament.
Talent aantrekken in een veranderende arbeidsmarkt (gepubliceerd op FD.nl)
Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen talent aantrekt, maar ook langdurig weet te binden? Het antwoord ligt in een sterk en doordacht werkgeversmerk.
Generatie Z op de arbeidsmarkt: uitdaging of kans?
Als werkgever of HR heb je het vast wel eens meegemaakt: een sollicitant, net afgestudeerd, begint meteen over een torenhoog salaris. Voordat je gefrustreerd raakt, laten we eens kijken hoe we deze nieuwe generatie kunnen begrijpen en vooral hoe we ze kunnen binden en behouden.
Waarom ook jij moet starten met ontwikkelassessments
Wil je dat jouw organisatie floreert en je medewerkers zich optimaal ontwikkelen? Ontwikkelassessments zijn een must voor iedere organisatie. In deze blog lees je waarom ook jouw organisatie moet starten met het afnemen van ontwikkelassessments bij collega’s!
Hoe zet je de charme van werken bij het MKB in?
Het is goed om je bewust te zijn van deze argumenten voor werkzoekenden om te kiezen voor een lokale, kleinschalige organisatie ten opzichte van een grote corporate. Door een sterk werkgeversmerk te bouwen, kun je deze voordelen inzetten om nieuwe medewerkers te werven.
De 7 Valkuilen van een Recruithon
Recruithons bieden een waardevolle mogelijkheid voor innovatie en verbetering in het wervingsproces. Echter, om succesvol te zijn, moeten deelnemers zich bewust zijn van de valkuilen of hier actief op gecoacht worden. Dit gaat iets vragen van de procesbegeleider. Voorbereiding is daarom essentieel.
De zin en onzin van Recruithons
In de wereld van werving en selectie zijn hackathons niet langer voorbehouden aan softwarehuizen en developers die het inzetten om software te programmeren of om tot radicale oplossingen te komen. Integendeel, “Recruithons” zijn the next big thing in recruitment land.
DPG Media: de perfecte aanvulling op jouw wervingsstrategie
In de dynamische wereld van werving en selectie is het essentieel om verschillende strategieën en media te benutten om het juiste talent aan te trekken. Ben je al bekend met de mogelijkheden om te adverteren op het (partner)netwerk van DPG Media?
Bouw een sterk werkgeversmerk met 23plusone
Bedrijfscultuur, kernwaarden, en de missie van jouw organisatie worden steeds bepalender. Primatch HR Groep maakt gebruik van de 23plusone-methode om kernwaarden te identificeren en te bouwen aan een krachtig werkgeversmerk.
OP DE HOOGTE BLIJVEN?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief met het laatste recruitment nieuws.
Nieuwsbrief
* verplichte velden
PS. Wij beloven je max. 1 keer per maand te e-mailen.