strategische doelstellingen
klantcase boon
een heldere bedrijfsstrategie en nieuwe kernwaarden om (nieuwe) medewerkers te binden en boeien!
Geen vage kreten, maar heldere meetbare doelen. Dit was de wens die de nieuwe directie van Boon Accountants Belastingadviseurs uitte richting Guus Regelink, Primatch Partner Deventer. Bovendien wilde zij met een nieuwe missie en kernwaarden aan collega’s, klanten en sollicitanten exact laten zien waar Boon voor staat.
Strategische (recruitment)doelstellingen
Tijdens verschillende sessies met het directieteam zijn de strategische doelstellingen bepaald. Niet alleen markt en dienst gerelateerde doelstellingen zijn hier bepaald, maar ook doelstellingen ten aanzien van het behoud van de huidige medewerkers en werven van nieuwe collega’s. Zo weet de nieuwe directie precies waar de organisatie de komende jaren aan moet werken en waar zij sturing op kunnen geven. Nog belangrijker, alle collega’s hebben een gezamenlijk doel!
Heldere kernwaarden
Een éénduidige missie, waarbij de nadruk is gelegd op het regionale en persoonlijke karakter van Boon. Dit is aangevuld met aansprekende nieuwe kernwaarden die het DNA van de organisatie weergeven. Met de wetenschappelijk onderbouwde 23plusone methode zijn de kernwaarden in kaart gebracht, gedurende een workshop met 22 medewerkers van Boon uit alle lagen van de organisatie.
Om welke kernwaarden het gaat? Inmiddels staan ze levensgroot op de muur in het kantoor! Zo zijn ze niet alleen dagelijks zichtbaar voor de medewerkers, maar krijgen sollicitanten tijdens een sollicitatiegesprek in één oogopslag te zien waar Boon voor staat! En de ruim 1.500 klanten van Boon? Die zijn vlak voor zomervakantie via de nieuwsbrief van Boon al geïnformeerd over de begeleiding en totstandkoming van de kernwaarden! Daarnaast gaat Boon In de komende periode volop inzetten op het uitdragen van de kernwaarden, zowel intern als extern. Hierdoor komt de identiteit van Boon nog krachtiger naar voren.
Het fundament voor een krachtig werkgeversmerk
Met deze intensieve strategiesessies en de nieuwe kernwaarden is een solide basis gelegd voor een krachtig werkgeversmerk vanuit Boon. Medewerkers weten precies wat belangrijk is voor Boon en welke waarden centraal staan bij interne beslissingen, maar ook in de samenwerking met collega’s en klanten. Dit leidt tot nog meer duidelijkheid en verbinding. En dat is niet alles! Boon kan de arbeidsmarkt nu nog beter bereiken met een duidelijke boodschap, waarmee nieuwe collega’s kunnen worden aangetrokken die perfect passen bij de cultuur en identiteit van de organisatie.
Is jouw bedrijf ook toe aan een duidelijke strategie en identiteit, zodat jouw organisatie de perfecte aansluiting vindt bij de waarden van jouw doelgroep? Stuur Guus dan gerust een bericht, hij vertelt je graag meer over de aanpak en mogelijkheden!
“Het was zeer prettig dat we stap voor stap zijn begeleid
en onze medewerkers ook nadrukkelijk zijn betrokken bij het proces. Voor ons zijn de kernwaarden namelijk iets van ons allemaal wat niet van bovenaf kan worden opgelegd.”
Meer lezen?
Wij toveren geen kandidaat uit de hoge hoed,
maar wij helpen jou om de juiste personen
op de juiste manier te bereiken, te werven,
te beoordelen en te selecteren.