kennisdeling
WHITEPAPERS
Home » Kennisbank »
van werken-bij website tot refeRral recruitment
De whitepapers zijn geschreven door partners en consultants binnen Primatch HR Groep die graag hun kennis en ervaringen uit de praktijk delen. Onder de whitepapers bevinden zich interessante onderwerpen die dagelijks spelen, zoals employer branding, vacatureteksten, assessments en werken-bij websites.
WERKEN-BIJ SITES
Een werken-bij website is het visitekaartje van je bedrijf voor potentiële werknemers. Hiermee werk je ook direct aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van je organisatie en vacatures.
VACATURETEKSTEN SCHRIJVEN
Internet staat vol met vacatures: formeel, inspirerend t/m vol met clichés. Ongeacht de soort of maat kijken sollicitanten kritisch naar vacatureteksten en bepalen ze aan de hand van deze tekst of ze stappen ondernemen.
RECRUITMENT & AI
In de afgelopen jaren heeft de integratie van kunstmatige intelligentie, ook bekend als Artificial Intelligence (AI), in verschillende sectoren significante vooruitgang gebracht. Een dergelijk gebied dat opmerkelijke transformaties ondergaat, is werving en selectie.
selectie assessements
Selectie assessments helpen bij het boven tafel krijgen van persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden die van belang zijn voor de succesvolle invulling van een vacature. Voorkom peperdure selectiefouten.
REFERRAL RECRUITMENT
Iedereen weet dat binnen een krappe arbeidsmarkt het invullen van (specifieke) vacatures een groot probleem is. De snelste, goedkoopste en meest effectieve manier van werven kan referral recruitment zijn.
RECRUITMENT SOFTWARE
Waar let je op bij het maken van een keuze? Sommige systemen leveren een oplossing met een werken-bij website, terwijl je bij andere moet kiezen voor een geïntegreerde versie van het systeem in je eigen website.
recruitment analytics
Hoe bepaal je nou wat werkt en wat niet werkt bij werving en selectie? Uiteindelijk is er maar één oplossing voor dit vraagstuk, namelijk gewoon proberen en doormeten, want tenslotte… meten is weten.
ONBOARDING
Onboarding is het sluitstuk van de Candidate Journey en een wezenlijk onderdeel van je werving en selectie traject. In algemene zin duurt onboarding 2x zo lang als de werving en selectie periode.
media & jobmarketing
Hoe bepaal je waar je doelgroep actief is en welke media relevant is? Doelgroep analyse is bij werving erg belangrijk; het is een onderdeel waar maar weinig aandacht aan wordt besteed. In deze whitepaper focussen we op de advertentiemogelijkheden die er zijn.
EMPLOYER BRANDING
Hoe kan een bedrijf zich zo goed mogelijk op de arbeidsmarkt positioneren, welke middelen zijn daarbij nodig en welk budget moet je daarvoor vrij maken? Wij geven je in deze whitepaper inzicht en een aantal tips voor het inrichten van een passend employer brand.
DEFINITIELIJST
Om wat orde in de chaos te brengen hebben we een lijst met meest gebruikte en belangrijkste werving en selectietermen van de recruitmentmarkt opgesteld.
OP DE HOOGTE BLIJVEN?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief met het laatste recruitment nieuws.
PS. Wij beloven je max. 1 keer per maand te e-mailen.