blijf op de hoogte
blog
Generatie Z op de arbeidsmarkt: uitdaging of kans?
Als werkgever of HR heb je het vast wel eens meegemaakt: een sollicitant, net afgestudeerd, begint meteen over een torenhoog salaris. Voordat je gefrustreerd raakt, laten we eens kijken hoe we deze nieuwe generatie kunnen begrijpen en vooral hoe we ze kunnen binden en behouden.
Waarom ook jij moet starten met ontwikkelassessments
Wil je dat jouw organisatie floreert en je medewerkers zich optimaal ontwikkelen? Ontwikkelassessments zijn een must voor iedere organisatie. In deze blog lees je waarom ook jouw organisatie moet starten met het afnemen van ontwikkelassessments bij collega’s!
Hoe zet je de charme van werken bij het MKB in?
Het is goed om je bewust te zijn van deze argumenten voor werkzoekenden om te kiezen voor een lokale, kleinschalige organisatie ten opzichte van een grote corporate. Door een sterk werkgeversmerk te bouwen, kun je deze voordelen inzetten om nieuwe medewerkers te werven.
De 7 Valkuilen van een Recruithon
Recruithons bieden een waardevolle mogelijkheid voor innovatie en verbetering in het wervingsproces. Echter, om succesvol te zijn, moeten deelnemers zich bewust zijn van de valkuilen of hier actief op gecoacht worden. Dit gaat iets vragen van de procesbegeleider. Voorbereiding is daarom essentieel.
De zin en onzin van Recruithons
In de wereld van werving en selectie zijn hackathons niet langer voorbehouden aan softwarehuizen en developers die het inzetten om software te programmeren of om tot radicale oplossingen te komen. Integendeel, “Recruithons” zijn the next big thing in recruitment land.
DPG Media: de perfecte aanvulling op jouw wervingsstrategie
In de dynamische wereld van werving en selectie is het essentieel om verschillende strategieën en media te benutten om het juiste talent aan te trekken. Ben je al bekend met de mogelijkheden om te adverteren op het (partner)netwerk van DPG Media?
Bouw een sterk werkgeversmerk met 23plusone
Bedrijfscultuur, kernwaarden, en de missie van jouw organisatie worden steeds bepalender. Primatch HR Groep maakt gebruik van de 23plusone-methode om kernwaarden te identificeren en te bouwen aan een krachtig werkgeversmerk.
Het belang van A/B-testen in recruitment
Voor iedere online marketeer is A/B-testen niet meer dan logisch, maar waarom is dit nog niet de standaard in de wereld van Recruitment (Marketing)? Hoe ziet dit er in de praktijk uit? Wat heb je nodig voor A/B-testen?
Personeelstekort is een risico voor bedrijfsgroei (én een kans!)
Personeelstekort wordt vaak als ‘irritant’ beschouwd, terwijl het een serieus bedrijfsrisico vormt. Hoezo dan? Het is een bedreiging voor de groei en stabiliteit van jouw bedrijf. Dagelijks zie ik het effect daarvan bij bedrijven die dit onderschatten of negeren.
Het belang van assessments in een krappe arbeidsmarkt
In een krappe arbeidsmarkt, waar de concurrentie om talent groot is, wordt het steeds belangrijker om de juiste kandidaten te herkennen en aan te trekken. Assessments spelen hierbij een cruciale rol. Waarom is het zo belangrijk assessments in te zetten als onderdeel van het werving- en selectieproces?
Candidate journey: wat vinden sollicitanten belangrijk?
Vaker dan je misschien denkt hoort een sollicitant helemaal niets meer van zijn of haar sollicitatie. Het is verbazingwekkend dat dit nog steeds gebeurt in deze krappe arbeidsmarkt. Daarbij gaat het ook nog eens ten koste van jouw imago als werkgever.
Strategisch Recruitment: het vertrekpunt van groei
Voor eigenaren en managers van bedrijven is het essentieel om te begrijpen dat een goed doordachte recruitmentstrategie direct bijdraagt aan de realisatie van de groeidoelstellingen van hun organisatie en daarmee van de waarden van hun bedrijf.
Waarom ik voor Primatch HR Groep heb gekozen…
Als gepassioneerde matchmaker met een diepgeworteld verlangen om mensen op de juiste werkplek te krijgen, raakte ik altijd een beetje gefrustreerd door de werkwijze die mij werd opgelegd. Het manipuleren van cv’s, het verdraaien van de waarheid…
Het belang van zorgvuldig werven en snel afscheid nemen
Het begin van een nieuw jaar brengt altijd een golf van frisse energie en mogelijkheden met zich mee. Voor bedrijven betekent dit kansen om nieuwe doelen te stellen en ook om de organisatie te versterken met de beste talenten. “Hire slow, fire fast” is hierbij relevanter dan ooit.
Leuk voorbeeld van employer branding in fashion/retail
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als er één bedrijf is waarvoor ik zou willen werken is dat Omoda. Zij hebben hun employer branding wat mij betreft op en top voor elkaar! Graag vertel ik je waarom…
OP DE HOOGTE BLIJVEN?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief met het laatste recruitment nieuws.
PS. Wij beloven je max. 1 keer per maand te e-mailen.