BLOG

DPG Media: de perfecte aanvulling op jouw wervingsstrategie

TESSIE MOLKENBOER | 16 MEI 2024

Home » Recruitment Blog » DPG Media: de perfecte aanvulling op jouw wervingsstrategie

In de dynamische wereld van werving en selectie is het essentieel om verschillende strategieën en media te benutten om het juiste talent aan te trekken. Zo kan je adverteren op het social media kanaal zoals Instagram of een jobboard zoals Indeed. Ben je al bekend met de mogelijkheden om te adverteren op het (partner)netwerk van DPG Media? Hiermee kan je maar liefst 84% van de Nederlanders bereiken!

Met de mogelijkheid om te adverteren binnen het uitgebreide netwerk van DPG Media, bereik je een groot en divers publiek van zowel actieve als latente werkzoekenden, zowel landelijk als regionaal. Denk aan de titels zoals Nu.nl, Libelle, Volkskrant, Indebuurt, VT Wonen, AutoWeek, Q-Music en zelfs de Donald Duck (Wist je dat? Veel IT-ers hebben een abonnement op de Donald Duck).

Voordelen adverteren op het netwerk van DPG Media

Wat maakt adverteren op het netwerk van DPG Media zo ideaal als aanvulling? Het antwoord ligt in de uitgebreide targetingopties, gebaseerd op first-party data van DPG Media. Hiermee kun je jouw doelgroep nog gerichter benaderen en jouw boodschap afstemmen op de juiste kandidaten.

Door te adverteren via DPG Media profiteer je van verschillende voordelen die jouw wervingsinspanningen naar een hoger niveau tillen:

  • Maximale zichtbaarheid:
    Bereik potentiële kandidaten, die je mogelijk niet bereikt op de gebruikelijke kanalen zoals Instagram of Indeed, op ieder (mobiel) apparaat en leid ze direct naar jouw vacature of werken-bij website.
  • Gerichte targeting:
    Bereik specifieke doelgroepen en persona’s op basis van de data van DPG Media, waardoor jouw advertenties relevanter en effectiever worden.
  • Toegankelijk adverteren:
    Lever eenvoudig advertentiemateriaal, bestaande uit tekst en afbeelding, aan via het portaal van DPG Media (zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een grafische vormgever of online marketeer).
  • Breng jouw werkgeversmerk onder de aandacht:
    Vergroot de zichtbaarheid van jouw werkgeversmerk met gepersonaliseerde advertenties voorzien van jouw logo en bedrijfsnaam.

Ook adverteren op Nu.nl?

Met een DPG Media-campagne als aanvullende strategie op jouw wervingsinspanningen ben je verzekerd van een breder bereik en een effectievere targeting van jouw doelgroep. Mijn ervaring is dat het adverteren op het netwerk van DPG Media een extra boost geeft aan bestaande wervingscampagnes. Meer weten? Neem gerust contact met mij op via 06 – 11 07 01 72 of [email protected].

Bronvermelding afbeelding: Thomas Geuens.

Over de auteur


Tessie Molkenboer is Recruitment Consultant bij Primatch Tilburg. De overtuiging dat er niemand zo goed in staat is de juiste kandidaat te selecteren als de organisatie zelf, is ook haar overtuiging. 

Primatch Recruitment Consultant Tessie Molkenboer